De passie van Total Wall

Het is onze passie om beschadigde gevels hun originele kracht en uitstraling terug te geven. Wij herstellen deze gevels en verbeteren ze zodanig dat de reparatie bijna onzichtbaar is. 

Een dergelijke aanpak vraagt om specialistische benadering en handeling. Daarom werken we samen met mensen en bedrijven die een hoge mate van betrokkenheid en gevoel voor het vak hebben. In heel Nederland hebben we onze partners geselecteerd en tot specialisten getraind.

Door deze opzet kunnen we hoge kwaliteitsnormen bieden en de werkzaamheden laten toetsen en certificeren door instanties als Keurhuis en IKOB-BKB.

Total Wall: Eerlijk en betrouwbaar.

Ergens eind 2012 kwam er bij ons op kantoor een melding binnen over metselwerk schade. Niets bijzonders aangezien ons bedrijf gespecialiseerd is in het duurzaam oplossen van dergelijke schade. Het was in dit geval één van de vele meldingen uit de provincie Groningen. Hier zijn al jaren aardbevingen gaande welke, zeker in 2012, heftiger waren dan voorheen en een spreekwoordelijk spoor van vernielingen hebben achtergelaten.

Materiële schade is niet het enige…
De woning waar de melding over binnen kwam was afkomstig van de Familie Helmer uit Uithuizermeeden. Een bezoek ter plaatse leerde mij dat er naast de materiële schade, veel meer schade is aangedaan door de aardbevingen. De heer en mevrouw Helmer ontvingen me zeer hartelijk, maar de voorzichtigheid was merkbaar. Ik voelde de onderliggende pijn die had te maken met het machteloze gevoel van een gebroken vertrouwen.

Niet alles is vanzelfsprekend
Metselwerkschade is in de meeste gevallen relatief simpel op te lossen met onze methoden. Die oplossing is voor ons bedrijf heel vanzelfsprekend. Deze vanzelfsprekendheid is echter moeilijker over te brengen op diegene die de materiële en eerder genoemde schade aan het vertrouwen heeft opgelopen.

De heer Helmer heeft in de daarop volgende weken een aantal keren contact opgenomen waarbij er op een aantal zaken een toelichting werd gevraagd, allemaal begrijpelijke vragen. De zeer goed te begrijpen argwaan en voorzichtigheid klonk wel door in deze vragen.

Na het passeren van de papieren afhandeling was de dag aangebroken waarop het herstel kon worden aangepakt. Een tweede bezoek volgde, tijdens de werkzaamheden een derde, en bij afronding een vierde bezoek.

De klant moet tevreden zijn
Ik zag veranderingen ontstaan in de opvattingen van de heer Helmer. Hij bleef voorzichtig en zeer gefocust, maar ik zag ook een stukje opluchting ontstaan. Het herstelwerk zag er heel erg mooi uit, maar goed, dat kan IK vinden. Wat uiteindelijk alleen maar telt is wat de heer Helmer ervan zou vinden.

Hij beantwoorde mijn vraag met de woorden “Ik denk dat het wel goed gaat, we zullen zien”. Opnieuw die voorzichtigheid, maar nu met een blijde ondertoon en een kleine glinstering in de ogen.

Houden van je werk
Mijn werk is mooi, ik zie gebouwen hersteld worden en zie schade verdwijnen. Ik spreek tevreden opdrachtgevers, maar wat ik nu heb ervaren en heb gezien is nog vele malen mooier dan dat.

Van een zeer sceptisch en voorzichtige houding, naar een houding die de tevredenheid niet helemaal meer kon verbergen, innerlijke tevredenheid, en een blijk dat het vertrouwen iets is hersteld.

De uitgestoken hand en de woorden “als je een mooie referentie wilt..” maakten het af. Beter dan dit kan mijn werk niet worden.

 

Advies op maat

Wilt u weten wat TotalWall kan betekenen voor uw situatie? Neem contact met ons op!

Contact opnemen

Onderzoek, trainingen en bedrijfscertificeringen

Wij delen onze expertise in het Total Wall Opleidingscentrum

Ga naar Total Wall Opleidingscentrum

Kwaliteitsborging

Certificering van het werk, een garantie voor zowel de aannemer als de eigenaar!

Meer informatie

Gevelinspectie en onderzoek

Vind oorzaak en oplossing bij gevelproblemen en garandeer veiligheid

Gevelinspectie